رتباط موثر و سلامت روان
نیکان
پنج شنبه 9 دی 1395برچسب:بهداشت روان, :: 21:46 ::  نويسنده : علی یگانه

 

ارتباط موثر با دیگران به سلامت روان کمک می کند.
زیبا ولی پور کارشناس ارشد روان شناسی بالینی و سرپرست اداره مشاوره و سلامت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار وب دا گفت:  به افراد توصیه می شود برای تقویت سلامت روان خود ، با دیگران از احساس و نیلز درونیشان صحبت کنند که این کار به فرد کمک می کند تا از لحاظ روانی سالم مانده و در بروز مشکلات سازگاری خود را حفظ کنند.
ولی پور بیان کرد:  ایجاد ارتباط با دیگران و  پیوند های محکم خانوادگی و دوستانه موجب می شود فرد بهتر با تنش های زندگی مقابله کند، چرا که  اهمیت دادن به دیگران احساس ارزشمندی و کارآمدی در فرد ایجاد می کند.  
این کارشناس روان شناسی یاد آور شد: به دیگران کمک کنید و تقاضای کمک نیز داشته باشید که هیچ یک از افراد قهرمان نیستند. اگر فرد تحمل اتفاقات بیش از ظرفیت خود را نداشت بهتر است با مشکلات سازگار شده و از دیگران تقاضای کمک کند.
وی فعالیت بدنی را یکی از راههای تقویت سلامت روان برشمرد و افزود: ورزش ، مواد شیمیایی موجود در مغز  که باعث نشاط و شادابی است را  آزاد می کند و به فرد احساس خوشایند و اعتماد به نفس می دهد.
وی در پایان ضمن بیان اینکه پذیرفتن خود و انجام کاری که  به آن علاقه دارید می تواند به تقویت سلامت روانی کمک کند توصیه کرد: با داشتن رژیم غذایی سالم  و استراحت کافی هم به سلامت بدنمان و هم به سلامت روانمان کمک کنیم.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نیکان و آدرس ataataee.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: